Probléma meghatározása

Hipotézis felállítása

Célok meghatározása

Adatok összegyűjtése

Adatok elemzése

1.

probléma

meghatározása

Az első feladat a probléma pontos körvonalazása és a piackutatási terület meghatározása. A piackutatás sikere tulajdonképpen azon múlik, hogy sikerül-e jól körülhatárolni a problémát. Nem szabad, hogy túl szűk, de az sem, hogy túl tág legyen a megfogalmazás. Pontos és szabatos meghatározás szükséges.

Hipotézisek

felállítása

A hipotézisek feltételezések arról, hogy mi okozhatta a
problémát. Minden hipotézist érdemes felsorolnunk, amiről viszont már az elején
kiderül, hogy nem igaz, azt azonnal el kell vetni. A hipotéziseket a valóságban meg kell
vizsgálni, és ha a valóság azt mutatja, hogy igaz volt, akkor elfogadjuk, ha hamis volt,
akkor elvetjük.

2.

3.

célok

meghatározása

A cél nem azonos a problémával, a célkitűzések a
probléma konkretizálását jelentik, annak megfogalmazását, hogy a kutatás során mit
szeretnénk elérni.

adatok

összegyűjtése

Azt, hogy milyen adatgyűjtési formát alkalmazunk, azt a probléma és a
célkitűzések határozzák meg. Az adatforrások lehetnek primer és szekunder források.
A szekunder források már meglévő adatok, amelyeket mások gyűjtöttek össze. A
kutatásokat célszerű a szekunder forrásokkal kezdeni. A primer adatot első kézből,
konkrét céllal gyűjtik.

4.

5.

adatok

elemzése

Az adatfeldolgozás során az összegyűjtött információkat ellenőrizzük, rendszerezzük, szelektáljuk.
Az elemzés során összefüggéseket
keresünk az adatok között, azokat értelmezzük és a döntések előkészítéshez, illetve a
döntéshozatalhoz előkészítjük.

további kategóriák
melyek

érdekelhetnek

Applikáció

IOS & Android alapú alkalmazások tervezése és fejlesztése, megalkotása.

Weblapkészítés

Személyre szabott landing page, webáruház megalkotása.

Elemzések

Jelentések, kimutatások és kiértékelések készítése valamint prezentálása.